Lehet, hogy a teheneket Indiában védi szent státusz, de szerintem a legeslegboldogabb életük Tirolban van. A hegyek, a levegő, és önmagában a büszkeség, hogy ikonjai egy mesevilágnak. Tirolnak.

Miután kiélvezhetik a tavaszt és a nyarat a hegyi legelőkön, lehajtják őket télire a falvakba. Régen, ez gépesítés nélkül veszélyes volt, bármikor megcsúszhattak szegény patások, és a szakadékok közt egy még csak nem is halálra zúzott, de akár csak sérült jószág is óriási veszteség volt. 

Így aztán, amikor sikeresen elérték a tehenekkel a falut, hálaadás gyanánt megünnepelték az eseményt. Feldíszítették virágokkal, ágakkal, kolompokkal és füzérekkel a teheneket, jómaguk pedig dézsaszámra öntötték magukba a sört, tiroli muzsika kíséretében.

Ma már kicsi svindli van a dologban, a teheneket ált. teherautókkal szállítják le, és csak először a falu határában díszítik fel őket. Vagyis bár félig turistalátványosság lett az aktusból, de még így is libabőr :) Mert igenis, fontos, hogy az ember tudja, mennyi érték között él, és hogy hálát adjon, időről-időre.

Bocipajtásokért olyannyira odavagyok, hogy nincs rá szó. Talán csak a törpemalac előzi be őket a cukisági listán: azok a bociszemek, rózsaszín orrocskák, érző arcok... plusz még jófejek is :) Nincs viccesebb egy kocogó tehénnél.

alm.jpg

Jó, a tavalyi tehenek kicsit kevésbé voltak giccsesek, nade, a cukiságuk megtörhetetlen.

Elképesztő danadajda volt szombaton, és úgy döntöttem, hogy megyek, és megmártózok benne. Úgyhogy belebújtam a csini dirndlimbe, és átsétáltam a szomszédhoz. A kocsmába :D Vagy bár, vagy mi, hiszen zene is volt. 

Jó móka volt, kedvesek voltak az emberek (főleg a férfiemberek), sokat táncoltam,  beszélgettem vadidegenekkel, kuncogtam és úgy általában, ragyogtam. Jó volt. Új, spontán, mókás, élénkítő. És szabad.

A megfázás, vagy valami undok baci kerülget, igazából már múlt hét óta. Úgyhogy azóta a munka mellett tudatos lustálkodás és kúrálás van. 

Ma például Skyfall, mákos guba, Aspirin complex, hősugárzó, mentatea. 

Október van.

A bejegyzés trackback címe:

https://indulamandulaaa.blog.hu/api/trackback/id/tr595538419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása